Zeeland en Noord-Brabant zijn samen met fruittelers een campagne gestart om het Nederlands hardfruit bij de consument onder de aandacht te brengen. Het is tevens een gebaar naar de sector nu veel telers te lijden hebben onder de Russische boycot. Als startsein voor de campagne gingen gedeputeerden van beide provincies vrijdag 5 september aan de slag op een fruitbedrijf in de regio. Gedeputeerde Kees van Beveren (Zeeland) plukte appels op het bedrijf van Martijn Slabbekoorn in Kapelle en gedeputeerde Yves de Boer (Noord-Brabant) oogstte peren bij Carlos Faes in Eindhoven. Beide provincies promoten het fruit de gehele maand met spandoeken en flyers onder het motto ‘Zeeuwse oogst….natuurlijk’ en ‘Pluk het beste van Brabantse bodem’.

NFO-kringvoorzitter Olav Kavelaars uit Zevenbergschenhoek hoopt dat er met de campagne meer waardering van de burger komt en op een hogere consumptie. 

Dit bericht is geplaatst op maandag 29 september 2014 - 13:52