Vanaf deze week voert Albert Heijn de Red Love-appel in het assortiment. De roodvlezige appel wordt op schaaltjes per vier stuks aangeboden als culinaire appel. Voor fruitteler en raseigenaar Jacco Merkens is het een doorbraak in de marktintroductie van Red Love.
De appel wordt momenteel in ongeveer twee derde van de AH-filialen te koop aangeboden. Voorzien van een recept liggen de appels per vier stuks naast andere premiumappels voor een vergelijkbare prijs in het schap. Niet alleen vanwege het uiterlijk, maar ook vanwege de smaak is ervoor de gekozen de vrucht als culinaire appel te positioneren. “Het blijkt dat de appel frisser smaakt dan de meest mensen verwachten. In partjes gesneden vinden veel mensen de appel lekkerder, maar dat is lastig communiceren, terwijl je er in een gerecht hele leuke dingen mee kunt doen. Daarom hebben we er voor gekozen de appel op deze manier te introduceren”, aldus Merkens.
Volgende week is er in Allerhande ook aandacht voor Red Love. Er worden geen proeverijen op de winkelvloer georganiseerd. “Dit jaar gaan we eerst kijken hoe het loopt en of alle partijen tevreden zijn. Mogelijk dat we de appel volgend jaar meer gaan promoten”, legt Merkens uit.
De appels zullen voorlopig te koop zijn bij Albert Heijn, afhankelijk van de verkopen.
Dit jaar bedroeg de totale productie 150 ton (alle kwaliteiten). Vanwege de vorst was de productie lager dan verwacht.

Dit bericht is geplaatst op dinsdag 31 oktober 2017 - 19:26