Stichting Samen Sterk blijft doorgaan met het promoten van groenten en fruit en wil dit internationaal oppakken. Wat begon als een promotieactie onder Nederlandse consumenten vlak na het bekend worden van de Russische boycot, moet een langduriger en internationaal karakter krijgen. “Je merkt dat het nu al weer gewoon wordt in de supermarkten”, zegt Wouter Staal van #SamenSterk. Om de groenten- en fruitverkopen op de langere termijn te verhogen, moet er meer promotie komen op scholen, werkgevers, retail en restaurants. Staal: “Mensen worden vaak geïnspireerd als ze uit eten gaan en willen dit vervolgens thuis zelf maken.” Hij vindt het positief dat het actiepakket met een poster, insteekkaarten, stickers en het logo ‘een paar honderd’ keer gedownload is van de website www.stichtingsamensterk.nl. “Het betekent dat niet alleen supermarkten het pakket hebben gedownload, maar ook veel kleinere spelers zoals speciaalzaken en restaurants”, aldus Staal. Fruittelers die hun product willen stickeren, kunnen hiervoor logo’s downloaden van de website.

Samen Sterk is een samenwerkingsverband van elf partners uit de Nederlandse (glas)tuinbouw. Een groot aantal partners – bedrijven en organisaties die het initiatief een warm hart toedragen – heeft zich aangesloten bij de stichting. De NFO stelt promotiemateriaal van de Conference-campagne beschikbaar. 

Dit bericht is geplaatst op dinsdag 23 september 2014 - 12:07