Met een feestavond voor leden en genodigden heeft Veiling Zaltbommel afgelopen vrijdag 31 maart haar 100-jarig jubileum gevierd. Zaterdag 1 april was er een open dag voor het publiek. Als onderdeel van de Kom-in-de-Kas-route was de veiling een drukbezochte tussenstop. “We hebben het exacte aantal bezoekers niet geteld, maar tussen de 7.000 en 8.000 mensen hebben een kijkje genomen op de veiling. Vooral voor het zelf afdrukken op de veilingklok was veel interesse”, aldus directeur Peter van Osch.
Veiling Zaltbommel telt 130 leden, waarvan het merendeel actief is in de fruitsector. Met name de aanvoer van aardbeien en frambozen groeide sterk de afgelopen jaren. Dankzij zowel de volumetoename als de prijsstijging van deze producten, boekte de veiling al een aantal jaren achtereen een omzetrecord. Veel zachtfruit vindt zijn weg naar de afnemer via lange-termijnafspraken met  de retail, maar de klokverkoop heeft daarnaast nog steeds een belangrijke functie binnen de veiling. “We hebben een heel scala aan afnemers, van groothandel tot exportbedrijven, die ook weer leveren aan de retail. Wanneer er ergens product te kort is, komen afnemers vaak naar ons toe om voor de klok bij te kopen. Wij hebben echt een smeeroliefunctie ”, licht Van Osch toe.

Dit bericht is geplaatst op dinsdag 4 april 2017 - 17:50