Begin maart is alle Sweet Sensation verkocht. Dat verwacht Marc Schoenmakers van New Sensations: “De afzet loopt volgens de planning. Rond de jaarwisseling was twee derde van alle Europese Sweet Sensation vermarkt.” In totaal werd in 2014 8 miljoen kg van deze peer geoogst, waarvan 5 miljoen kg in Nederland, 2 miljoen kg in België en daarnaast kleinere producties in Frankrijk, Oostenrijk en het Verenigd Koninkrijk.
“We hadden dit jaar voor het eerst behoorlijke volumes, maar de vraag van de retail blijft goed. Consumenten beginnen de peer te herkennen”, aldus Schoenmakers. Ook de prijzen noemt hij goed. Die liggen op een lager niveau dan vorig afzetseizoen, maar het verschil met Conference en Doyenné blijft gehandhaafd.
Op dit moment houdt The Greenery een actie om Sweet Sensation onder de aandacht van een breder publiek te brengen. De 4-stuks verpakkingen zijn voorzien van een sticker met daarop te tekst: Win een dag shoppen met 4 vriendinnen. Na het invoeren van de actiecode op sweet-sensation.eu maakt men kans op een dag shoppen inclusief €750 zakgeld, vervoer in een limousine, een high tea en een diner. De actieverpakkingen met Sweet Sensationperen zijn verkrijgbaar bij Jumbo Supermarkten, Jan Linders en Deka Markt.

 

Dit bericht is geplaatst op dinsdag 3 februari 2015 - 15:17