Tijdens de Zeeuwse Fruitteeltdag die morgen 27 januari plaatsvindt in Goes vindt de kick-off plaats van fruitveiling.nl. Dit is een online marktplaats voor het gehele agf-assortiment. De initiatiefnemers, fruittelers Wyno en Roel Vermeulen en fruitexporteur Jeroen van den Berg, vonden het hoog tijd worden voor een goedkoop, laagdrempelig en transparant handelsplatform. Zowel koper als verkoper zijn nooit anoniem. Op het online medium Service2Fruit is er wel keuze voor anonimiteit. Wyno: “Ik ben van mening dat als je een kwalitatief goede partij op de markt zet, dat je naam erbij plaatsen dan juist goed is.” De werkwijze van fruitveiling.nl heeft veel weg van het bekende Marktplaats. Inschrijven is gratis en met enkele stappen gebeurd (geen bankgaranties, etc). De verkopende partij plaatst via de computer of de Fruitveiling-app (beschikbaar voor IOS en Android) een advertentie en een koper kan daarop bieden á al Marktplaats. Aan de advertentie is dus geen tijdklok gebonden zoals bij S2F. Tot 1 mei kan een verkoper gratis advertenties plaatsen, daarna gaat het over in een abonnementsvorm van € 60,- per maand of € 600,- per jaar. De abonnementskosten blijven altijd hetzelfde ongeacht het aantal kilo’s of hoeveelheid advertenties die men plaatst. Vermeulen benadrukt dat zij geen handelsbedrijf zijn met fruitveiling.nl en enkel vraag en aanbod bij elkaar brengen. Afspraken over betaling, kwaliteitscontrole, transport, koeling etc. moeten koper en verkoper onderling regelen. Vermeulen doet nog geen uitspraken over verwachtingen van de siteverkopen; hij hoopt dat zij met hun initiatief vooral een positieve invloed kunnen uitoefenen op de prijzen.
Klik hier voor de informatiefolder van fruitveiling.nl

Dit bericht is geplaatst op donderdag 26 januari 2017 - 14:07