BelOrta is een campagne gestart om de Conference-peer weer op de menukaart te krijgen. De Belgische verkooporganisatie heeft een wedstrijd uitgeschreven om consumenten én chefs te verleiden aan de slag te gaan met Conference-peren. De lekkerste recepten kunnen mooie prijzen winnen; van een geldbedrag van €2.500 tot een hotelovernachting of een messenblok.
België is trots op zijn keuken. Van frieten tot witlof, van stoofvlees tot chocolade: deze gerechten bij België. Maar één klassieker raakt stilletjes vergeten: de Belgische Conference-peer. Daar wil BelOrta iets aan doen. Daarom lanceert BelOrta Het Nationale Perengerecht, een campagne die deze peer opnieuw op tafel wil brengen en haar de plek wil geven die ze verdient. Niet alleen consumenten, maar juist ook horecazaken worden uitgedaagd om hun Conference-recept te delen.
Deelnemers kunnen hun recept met een foto van het peergerecht tot 19 januari 2026 insturen. Zowel een jury als het publiek kiezen hun favoriet. Stemmen hiervoor kan tot 26 januari 2026. Kijk op belorta.be voor meer informatie.

