No Waste Army: ‘We zijn goede verhalenvertellers’

02 september 2025

No Waste Army is genomineerd voor de ABN AMRO Newcomer Retail Award 2025–2026. Het bedrijf ontstond in 2023 vanuit verontwaardiging dat boeren bleven zitten met duizenden kilo’s kwalitatief goed product. De vier oprichters – Thibaud van der Steen, Frank Haagen, Jacco Grinwis en Stijn Markusse, ook eigenaar van Boerschappen, willen de voedselketen opschudden.

Ze betalen boeren een eerlijke prijs, verwerken de geredde oogst tot houdbare producten en stoppen die in hun box tegen verspilling. Een pakket vol soepen, sauzen, sappen en andere houdbare producten. Ruim 21.000 abonnees ontvangen de box elk kwartaal thuis. “We verwachten dat we eind dit jaar groeien naar 23.500 abonnees en een omzet van 4,5 miljoen euro”, vertelt Thibaud van der Steen op abnamro.nl.

De kracht zit volgens hem in de verhalen. “We zijn goede verhalenvertellers. Mensen staan tegenwoordig ver af van hun voedsel, maar wij maken het verhaal van boeren en telers weer zichtbaar. Dat slaat aan. De afgelopen weken zaten we in een mediastorm. Van NOS tot Radio 1: iedereen wilde verslag doen van onze reddingsacties voor telers van frambozen en aardappelen. Daarmee bereiken we een miljoenenpubliek. Daarnaast hebben we een beetje geluk. Dit lijkt precies het goede momentum. Mensen worden zich bewuster van waar hun eten vandaan komt.” Lees het volledige verhaal op abnamro.nl.