De Conference Campagne in Duitsland wordt ook door de Europese Commissie als succesvolle promotie beschouwd. Onlangs werd deze campagne, op een informatiebijeenkomst in Brussel voor alle EU-landen over Europese promotiesubsidies, als voorbeeld gebruikt hoe een goede samenwerking van twee lidstaten (Nederland en België) kan bijdragen tot het vergroten van een exportmarkt (zie de nieuwsfoto). Eind 2019 eindigt deze Conference campagne “Die leckere Birne aus Europa” in Duitsland. Maar de Nederlandse Fruittelers Organisatie in Nederland en VLAM in België, stellen opnieuw een subsidieverzoek op voor een vervolgcampagne van 2020 t/m 2022. Daarbij doen zij opnieuw een beroep op bijdragen door verschillende handelspartijen. De partijen die de lopende campagne mede mogelijk hebben gemaakt zijn: Fruitmasters, the Greenery, Veiling Zuid-Limburg, Veiling Zaltbommel, Best of Four, Groda bv, Gebr. van Blijderveen, Staay Food group en Jan Oskam bv.
NFO hoopt opnieuw een consortium te bereiken voor de vervolgcampagne, om een voorstel bij de EU in te kunnen dienen.
Bert den Haan (voorzitter Productgroepen Appel & Peer): “Het is mooi dat ons initiatief leidt tot een grotere afzetmarkt, iets dat voor Conference heel hard nodig is. We zijn blij met de goede samenwerking met België, en staan als productgroep achter de voorbereiding van een nieuwe campagne en het betrekken van verschillende handelspartijen hierin. Dus het is straks weer hopen op een positief besluit en toekenning van Europese gelden”.

Dit bericht is geplaatst op donderdag 21 februari 2019 - 16:05