De Fruitigste campagne, met als doel het versterken van het imago van de fruitsector, is ruim een half jaar op stoom. Inmiddels is de campagne bij totaal 1,8 miljoen Nederlanders onder ogen gekomen.
De campagne speelt zich vooral af op social media. De grootste successen waren de reclamefilmpjes op Facebook en YouTube: De Fruitigste-campagnefilm over de sector en De Fruitigste-trucjes met presentatoren bekend van NPO’s Klokhuis en de Proefkeuken (terug te zien op YouTube).
Ook de Landelijke Fruitplukdagen waren weer een prachtig visitekaartje van de sector, met vele tienduizenden bezoekers. Van de in totaal 1,8 miljoen bereikte mensen, was ongeveer 15 procent (275.000 mensen) online écht betrokken, door bijvoorbeeld filmpjes 10 seconden of langer te bekijken, door verder te klikken naar De Fruitigste-website, Facebookberichten te liken of delen, of erop te reageren.

Hoe kunt u als fruitteler de campagne helpen vergroten?
Deel de Facebookberichtjes van @defruitigste, en zet ook zelf leuke weetjes of praktijkverhalen op uw pagina. De leukste berichtje van en over fruittelers worden op hun beurt ook weer gedeeld door De Fruitigste-Facebook. En bestel als NFO-lid zolang het nog kan (tot juni 2019!) het De Fruitigste-promotiemateriaal op www.defruitigste.nl/webshop!

Dit bericht is geplaatst op dinsdag 22 januari 2019 - 16:15