Circa 470.000 Duitse consumenten proefden in 2018 de Conference-peer dankzij de campagne, die tot stand kwam met Europese subsidie aangevraagd door de NFO en het Belgische VLAM. De peer valt in de smaak, ruim 190.000 Duitsers hebben op dat moment ook daadwerkelijk de peren gekocht. Ook 2019, het laatste campagnejaar, gaat flitsend van start gaat. In week 2 t/m week 13 zijn er in totaal 450 proeverijen bij de Duitse Supermarkt Klaas & Kock.
In 2018 zijn er 1725 proeverijen uitgevoerd. Vooral mooi om te zien is dat 41% van de gemiddeld 271 personen per proeverij een stukje peer proefden, ook daadwerkelijk Conference hebben gekocht aan de kassa. Deze ‘meting’ vindt plaats door de promotiedames die turven hoeveel mensen na het proeven ook peren in hun winkelmandje leggen. In 2017 bleef het aantal geplaatste proeverijen wat achter, omdat de proeverijen pas in het najaar van start konden gaan.

Dit bericht is geplaatst op donderdag 10 januari 2019 - 14:43