De marketingcampagne voor introductie van de Rockit-appel in China is uitgeroepen tot de beste campagne van 2019. Rockit Global, het bedrijf achter de miniatuur appel in de kenmerkende plastic koker, won deze week de Asia Fruit Logistica Award voor beste marketingcampagne.
China is in korte tijd uitgegroeid tot een van de belangrijkste afnemers van Rockit-appels. De helft van de wereldwijde verkopen vindt plaats in China. De campagne is gericht op het direct aanspreken van de doelgroep: kinderen (en hun verzorgers) en drukbezette jongvolwassenen. Rockit wordt in de campagne neergezet als een gezonde en makkelijk te consumeren snack, bijvoorbeeld op weg van school of werk naar huis.
In China is het internet een belangrijk kanaal voor fruitverkopen. Daar is dan ook fors op ingezet. Samen met de New Zealand Food Basket Alliance is de eerste Nieuw-Zeelandse flagshipstore op Tmall Fresh geopend, in aanvulling op de flagshipstore op JD.com.
Daarnaast is samenwerking gezocht met de Chinese fruitketen Pagoda. Samen lanceerden Rockit en Pagoda ze speciale Rockit-thema Pagoda-winkels, met maximale profilering en promotie voor de appel.

Dit bericht is geplaatst op donderdag 5 september 2019 - 17:36