“We willen als coöperatie midden tussen de leden staan. Daarom kijken we regelmatig waar we staan en gaan we hierover in gesprek met de telers”, vertelt René Simons, bestuursvoorzitter van Veiling Zaltbommel en tevens kleinfruitteler. In het nieuwe meerjarenplan van de afzetcoöperatie staan maatwerk, korte lijnen en service voor de leden centraal. Ook komt nadrukkelijk meer ruimte voor telers die graag zelf meesturen in de afzet van hun product. Omdat de veiling niet gebonden is aan GMO is daar ook ruimte voor.
“Veel telers zijn tegenwoordig zelf actief betrokken bij hun afzetkanalen en hebben een heldere visie op hun markt,” licht René Simons toe. “Wij bieden hen persoonlijke samenwerking, daadkracht, kennis, kunde en verkoopkanalen. Bij Veiling Zaltbommel staat de continuïteit en onafhankelijkheid van telers voorop.
Veiling Zaltbommel verkoopt in principe niet rechtstreeks aan de retail, maar werkt altijd via een service provider. Wij komen niet aan hun klanten. De verkopers van Veiling Zaltbommel staan direct ten dienste van de telers en kunnen zich zo volledig op de belangen van de telers richten.”

Veiling Zaltbommel heeft op dit moment ruim 300 leden met een compleet pakket aan fruit en groenten. Op fruitgebied is de veiling vooral sterk in het kleinfruit. De verkoop van de aangevoerde producten gaat via de veilingklok, via (online) bemiddeling en voor een klein deel via contracten.
Nieuwe leden, zeker op gebied van kleinfruit, zijn welkom.

Dit bericht is geplaatst op dinsdag 27 oktober 2020 - 17:35